Oferta edukacyjna 2024/25
W przedszkolu staramy się zapewnić naszym wychowankom jak najlepsze warunki sprzyjające prawidłowemu rozwojowi, zdobywaniu wiedzy i umiejętności oraz budowaniu systemu wartości i prawidłowych postaw moralno-społecznych.
W codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej, realizując Podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz liczne programy autorskie i projekty, dbamy o prawidłowy rozwój dzieci w obszarze poznawczym, społeczno-emocjonalnym i fizycznym, tak aby na koniec etapu edukacyjnego osiągnęły gotowość szkolną. Przygotowując ofertę edukacyjną dajemy dzieciom możliwość rozwijania własnych talentów i zdolności poprzez uczestnictwo w licznych przeglądach i konkursach wewnętrznych, międzyprzedszkolnych i dzielnicowych. A dzieci z różnymi trudnościami obejmujemy wsparciem pedagoga, psychologa, logopedy oraz wychowawcy w toku pracy indywidualnej.
W czasie pobytu w przedszkolu dzieciom oferujemy:
- wesołe zabawy i ciekawe zajęcia,
- spotkania z ciekawymi ludźmi,
- atrakcyjne bliskie i dalsze wycieczki dydaktyczne i turystyczno-krajoznawcze,
- wyjścia do teatrów i comiesięczne spotkania z teatrzykami w przedszkolu,
- możliwość prezentacji swoich talentów w różnych konkursach wewnątrz przedszkolnych i międzyprzedszkolnych,
- wspólne zabawy i zajęcia z pierwszoklasistami z pobliskiej szkoły podstawowej
- spotkania z absolwentami.
Dla dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną i ich rodziców proponujemy uczestnictwo w programie adaptacyjnym, łagodzącym problemy dzieci związane z przystosowaniem się do warunków życia przedszkolnego.
Na terenie przedszkola organizujemy różnego rodzaju imprezy o charakterze typowo rodzinnym, które pozwalają dzieciom wspólnie z bliskimi przeżywać radosne chwile, uczą szacunku dla tradycji i rodziny, są wspaniałą okazją do wzmacniania więzi rodziców z przedszkolem.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA |
|
Godziny |
Czynności dzieci i nauczyciela |
6:45 – 8:30 |
Schodzenie się dzieci, zabawy integracyjne, zabawy w kącikach tematycznych podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne |
8:30 – 8:40 |
Czynności higieniczno-porządkowe, doskonalenie umiejętności samoobsługowych |
8:40 – 9:00 |
Śniadanie |
9:00 – 10:00 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, koncerty, teatrzyki |
10:00 – 10:10 |
Czynności higieniczno-porządkowe, doskonalenie umiejętności samoobsługowych |
10:10 – 10:30 |
II śniadanie |
10:30 – 11:00 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego (grupy starsze) Zabawy tematyczne inicjowane przez nauczyciela, gry i zabawy stolikowe, praca indywidualna (grupy młodsze) |
11:00 – 11:50 |
Zabawy ruchowe, gry i ćwiczenia sportowe kształtujące prawidłową postawę, koordynację ruchową i ogólną sprawność fizyczną w sali lub ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki po najbliższej okolicy przedszkola |
11:50 – 12:00 |
Czynności higieniczno-porządkowe, doskonalenie umiejętności samoobsługowych |
12:00 – 12:30 |
Obiad |
12:30 – 14:30 |
Leżakowanie (grupy młodsze) Poobiedni odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchowisk, gry i zabawy stolikowe, utrwalanie wiadomości z zajęć dydaktycznych, praca indywidualna wg potrzeb dzieci (grupy starsze) |
14:30 – 14:40 |
Czynności higieniczno-porządkowe, doskonalenie umiejętności samoobsługowych |
14:40 – 15:00 |
Podwieczorek |
15:00 – 17:00 |
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, czytanie utworów literackich, działalność wychowawcza i opiekuńcza, praca indywidualna, rozchodzenie się dzieci |
PROGRAMY I PROJEKTY EDUAKCYJNE: