Kontakt
Przedszkole nr 166 w Warszawie

Oferta edukacyjna 2024/25

W przedszkolu staramy się zapewnić naszym wychowankom jak najlepsze warunki sprzyjające prawidłowemu rozwojowi, zdobywaniu wiedzy i umiejętności oraz budowaniu systemu wartości i prawidłowych postaw moralno-społecznych.

W codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej, realizując Podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz liczne programy autorskie i projekty, dbamy o prawidłowy rozwój dzieci w obszarze poznawczym, społeczno-emocjonalnym i fizycznym, tak aby na koniec etapu edukacyjnego osiągnęły gotowość szkolną. Przygotowując ofertę edukacyjną dajemy dzieciom możliwość rozwijania własnych talentów i zdolności poprzez uczestnictwo w licznych przeglądach i konkursach wewnętrznych, międzyprzedszkolnych i dzielnicowych. A dzieci z różnymi trudnościami obejmujemy wsparciem pedagoga, psychologa, logopedy oraz wychowawcy w toku pracy indywidualnej. 

W czasie pobytu w przedszkolu dzieciom oferujemy:

  • wesołe zabawy i ciekawe zajęcia,
  • spotkania z ciekawymi ludźmi,
  • atrakcyjne bliskie i dalsze wycieczki dydaktyczne i turystyczno-krajoznawcze,  
  • wyjścia do teatrów i comiesięczne spotkania z teatrzykami w przedszkolu,
  • możliwość prezentacji swoich talentów w różnych konkursach wewnątrz przedszkolnych i międzyprzedszkolnych,
  • wspólne zabawy i zajęcia z pierwszoklasistami z pobliskiej szkoły podstawowej
  • spotkania z absolwentami.

Dla dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną i ich rodziców proponujemy uczestnictwo w programie adaptacyjnym, łagodzącym problemy dzieci związane z przystosowaniem się do warunków życia przedszkolnego.

Na terenie przedszkola organizujemy różnego rodzaju imprezy o charakterze typowo rodzinnym, które pozwalają dzieciom wspólnie z bliskimi przeżywać radosne chwile, uczą szacunku dla tradycji i rodziny, są wspaniałą okazją do wzmacniania więzi rodziców z przedszkolem.

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA 

Godziny 

Czynności dzieci i nauczyciela 

6:45 – 8:30

Schodzenie się dzieci, zabawy integracyjne, zabawy w kącikach tematycznych podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne 

8:30 – 8:40 

Czynności higieniczno-porządkowe, doskonalenie umiejętności samoobsługowych 

8:40 – 9:00 

Śniadanie 

9:00 – 10:00 

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, koncerty, teatrzyki 

10:00 – 10:10 

Czynności higieniczno-porządkowe, doskonalenie umiejętności samoobsługowych 

10:10 – 10:30 

II śniadanie 

10:30 – 11:00 

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego (grupy starsze) 

Zabawy tematyczne inicjowane przez nauczyciela, gry i zabawy stolikowe, praca indywidualna (grupy młodsze) 

11:00 – 11:50 

Zabawy ruchowe, gry i ćwiczenia sportowe kształtujące prawidłową postawę, koordynację ruchową i ogólną sprawność fizyczną w sali lub ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki po najbliższej okolicy przedszkola 

11:50 – 12:00 

Czynności higieniczno-porządkowe, doskonalenie umiejętności samoobsługowych 

12:00 – 12:30 

Obiad 

12:30 – 14:30 

Leżakowanie (grupy młodsze) 

Poobiedni odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchowisk, gry i zabawy stolikowe, utrwalanie wiadomości z zajęć dydaktycznych, praca indywidualna wg potrzeb dzieci (grupy starsze) 

14:30 – 14:40 

Czynności higieniczno-porządkowe, doskonalenie umiejętności samoobsługowych 

14:40 – 15:00 

Podwieczorek 

15:00 – 17:00 

Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, czytanie utworów literackich, działalność wychowawcza i opiekuńcza, praca indywidualna, rozchodzenie się dzieci 

 

PROGRAMY I PROJEKTY EDUAKCYJNE: